Ugrás a tartalomra
Duna-parti iskola a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola szellemi műhelye
  • Szinódus
    • Kontinentális találkozó
    • Miért fontos?
    • Sapientia-nap 2022
    • Hallgatóink munkáiból
    • A megkülönböztetésről
    • Ferenc pápa és Vatikán
    • Egyházmegyék
    • A német folyamat
  • Megkülönböztetés
    • Eszköz és feladat
    • Alapok
    • 11 lépés
    • Ferenc pápa katekézise a megkülönböztetésről
    • Személyesen
    • Közösségben
    • A jezsuiták nyomában
  • Liturgia
    • Vágy a találkozásra
    • Sapientia-nap 2022/2
  • Közösség és szervezet
    • Sapientia-nap 2023/1.
  • Teremtésvédelem
    • Teremtettség, odafordulás és túllépés
  • Globális nevelési paktum
    • Útmutató
  • Keresztény gazdaság – KETEG
    • KETEG Események
    • Mi a KETEG?
    • Mit tanulunk a KETEG-en?
  • Keresztény férfi spiritualitás
    • A Szent László-legenda bölcsessége
    • Exodus – lelkigyakorlat férfiaknak
  • Keresztény női spiritualitás
    • A Szent László-legenda bölcsessége
    • A szavak jelentése - mit jelent ez?
    • Te, ilyen nincs is!
    • Alappillérek - az Elzárt Kert
    • Ember-képek, nő-képek - antropológiai megközelítésünk
    • Van-e: magyar keresztény női identitás?
    • A női személyiség kibontakozásának útja
    • Női minták, női archetípusok
    • Női bűnök, női erények
    • Keresztény ikonográfia - feltáruló tanítás
    • Nők egymásközt - a női közösség működése

Fő navigáció

  • Rólunk
  • Napló
  • Kapcsolat
  • Vasárnapi elmélkedések
  • Nagyböjti gondolatok

Keresés a honlapon

Keresztény női spiritualitás

  • A Szent László-legenda bölcsessége
  • A szavak jelentése - mit jelent ez?
  • Te, ilyen nincs is!
  • Alappillérek - az Elzárt Kert
  • Ember-képek, nő-képek - antropológiai megközelítésünk
  • Van-e: magyar keresztény női identitás?
  • A női személyiség kibontakozásának útja
  • Női minták, női archetípusok
  • Női bűnök, női erények
  • Keresztény ikonográfia - feltáruló tanítás
  • Nők egymásközt - a női közösség működése
Archetípus definiciói

Jung írja a Föld és Lélek című  tanulmányában: „… az archetípusok bizonyos mértékig a tudatos léleknek a mélyben rejtőző fundamentumai, vagy - egy másik hasonlattal - a gyökerei, amelyeket a lélek nemcsak a szűkebb értelemben vett földbe, hanem egyáltalán a világba mélyesztett bele. Az arche-típusok készenléti rendszerek, amelyek egyúttal képek is és emóciók is. Az agyszerkezettel öröklődnek, sőt ennek a pszichikai aspektusát képezik. Egyrészt a legmakacsabb ösztönös előítéleteket formálják, másrészt viszont az elgondolható leghatékonyabb segítségek az ösztönös alkalmazkodás számára. Ha szabad ezzel a kifejezéssel élnünk, ők tulajdonképpen a lélek chtonikus [földi, földből eredt és föld alatti] része, az a rész, amellyel a természethez van láncolva, vagy legalábbis amelyben a földdel és a világgal való kapcsolata a legkézzel¬foghatóbbnak tűnik. Ezekben az ősképekben lép fel talán a legvilágosabban az a hatás, amelyet a föld és törvényei gyakorolnak a lélekre.”

„ősi, mitologikus színezetű, az egész emberiség számára ugyanazzal a jelentéssel bíró, univerzális képzetek, melyek (…) a pszichés működést alapvetően meghatározzák a kollektív tudattalan régiójában”

  • Mintázat, forma, „kristályszerkezet”
  • Egyetemes ős-kép – a kollektív tudattalan tartalmai
  • Erőteljes, szimbolikus jellegű a megjelenése
  • Kollektív, személyesen aktualizálódva
  • Gazdag, áradó erejű világ
  • Kiemelten fontos az animus és anima – meghatározza és működteti az emberi kapcsolatokat

 

Morzsa

  1. Duna-parti Iskola
  2. Keresztény női spiritualitás
  3. Női minták, női archetípusok

Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola

1052 Budapest, Piarista köz 1.
tel.: (+36 1) 486 4421
e-mail: dunapartiiskola@sapientia.hu

Lábléc gyors

  • Főiskolánkról
  • Események
  • Könyvtári esték

Lábléc

  • Képzéseink
  • Kiadványaink
  • Katalógusok
  • Adatbázisok
© 2020-2023 Sapientia