Ugrás a tartalomra
Duna-parti iskola a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola szellemi műhelye
  • Sapientia Napok
    • Sapientia Nap 2025/1: Mire jó a teológia?
    • Sapientia Nap 2024/2: A bölcsesség házat épít
    • Sapientia Nap 2024/1: A bor „ízei” a teológiában, filozófiában, életünkben
    • Sapientia Nap 2023/2: Hit, tudás, egyházi autoritás
    • Sapientia Nap 2023/1: egyMásra utalva
    • Sapientia Nap 2022/2: Az ünneplés művészete
    • Sapientia Nap 2022/1: A szerzetesek hangja
  • Gyermekvédelem
    • "Memorare" kezdeményezés a kiskorúak védelmében
    • "Merjük észrevenni a bántalmazást"
    • Közös képzés indult a Pápai Gergely Egyetemmel
    • Van remény a kiskorúak elleni bántamazások megelőzésére
  • Teremtésvédelem
    • Laudato Si' szemlélődő virrasztás: január 25.
    • Teremtettség, odafordulás és túllépés
  • Szinódus
    • Konferencia a szinódusról - két magyar bíboros fővédnökségével
    • Szinódus 2023-2024
    • Miért fontos?
    • Zsinati alapok
    • Kontinentális találkozó
    • Sapientia Nap 2022/1: A szerzetesek hangja
    • Hallgatóink munkáiból
    • A megkülönböztetésről
    • Ferenc pápa és Vatikán
    • Egyházmegyék
    • A német folyamat
  • Megkülönböztetés
    • ANTIQUA ET NOVA (jegyzék a MI-ról)
    • Gondolatok a megkülönböztetésről és a spiritualitás elvesztéről
    • Eszköz és feladat
    • A megkülönböztetés története
    • Alapok
    • 11 lépés
    • Ferenc pápa katekézise a megkülönböztetésről
    • Személyesen
    • Közösségben
    • A jezsuiták nyomában
  • Liturgia
    • Az imádság helye (video)
    • Vágy a találkozásra
    • Sapientia Nap 2022/2: Az ünneplés művészete
    • Liturgia online
  • Közösség és szervezet
    • A szupervizióról
    • Hangoló
    • Sapientia Nap 2023/1: egyMásra utalva
    • Szupervizor képzés
  • Globális nevelési paktum
    • Arturo Sosa jezsuita generális a Globális Nevelési Paktumról
    • Handout iskoláknak
    • A nevelő falu szövetségre hív
    • „Egy gyermek neveléséhez egy egész falura van szükség”
    • Útmutató (Vademecum)
  • Keresztény gazdaság – KETEG
    • KETEG Események
    • Mi a KETEG?
    • Mit tanulunk a KETEG-en?

Fő navigáció

  • Újdonságok
  • Rovatok
  • Rólunk
  • Szabadegyetem
  • Vigilia a Duna-partin
  • Vasárnapi elmélkedések
  • Napló
  • Olvasnivalók
  • Kapcsolat

Keresés a honlapon

Keresztény női spiritualitás

  • A Szent László-legenda bölcsessége
  • A szavak jelentése - mit jelent ez?
  • Te, ilyen nincs is!
  • Alappillérek - az Elzárt Kert
  • Ember-képek, nő-képek - antropológiai megközelítésünk
  • Van-e: magyar keresztény női identitás?
  • A női személyiség kibontakozásának útja
  • Női minták, női archetípusok
  • Női bűnök, női erények
  • Keresztény ikonográfia - feltáruló tanítás
  • Nők egymásközt - a női közösség működése
Női spiritualitás

Az évek során a többnyire keresztény női csoportokban számos megosztás, beszélgetés alapján kirajzolódott előttem egy olyan bizonyosság, amely szerint a számunkra, nők számára Istenhez nyíló úton sok a közös tapasztalatunk. Ezért most megpróbálom összefoglalni, milyen az az Isten-kép, ami nekünk feltárul. 

Istenhez való kapcsolódásunk személyes, gazdag, eleven, természetes, közvetlen, érzelmi és gyakorlati, meditatív, folyamatos, integratív, mély, hullámzó. 

A mindennapi élet eseményeiben, helyzeteiben ugyanúgy intenzíven találkozunk Vele, mint a templomban, ahová egyedül, együtt is szívesen, spontán és rendszeresen is betérünk. Szükségünk van a szokásokra, ritmusra, ciklikusak vagyunk. 

Szükségünk van a közösségre, kapcsolódni tudunk és szeretünk. 

Szükségünk van az egyházra, a tanításra, az intézményre, mert rendszert igénylünk. Ez biztonságot jelent nekünk. 

Szükségünk van gyakorlati tettekre, kreatívak és kitartóak vagyunk a felismert igazságok életre váltásában. 

Van a szemléletünkben valamiféle integráltság, egységben látás, egyensúly. Otthon érezzük magunkat a teremtett világban és Isten világában, s a kettő nem válik külön számunkra. 

Megvannak a saját súlyos bűneink, a gyávaságunk, önfeladásunk, manipuláló hamisságunk, függésre való hajlamunk, irigységünk, önmagunkkal való elégedetlenségünk. Habár ezek valódi súlyát sokszor nem látják át kellően a papok, hiszen ők mint férfiak, másféle érzékenységgel és más területeken gyengébbek, mi tudjuk, hogy mulasztásaink, szeretetlenségünk, gonoszságunk mély összeköttetésben áll az elásott talentumokkal, dédelgetett félelmeinkkel, szorongásainkkal, amelyektől nem szívesen válunk meg, inkább erényt kovácsolunk belőle. Aggodalmas, túlóvó szeretetünk, óvatosságunk gyakran bezár, igen szűkös teret enged magunknak és szeretteinknek, a szabadság nagyvonalúságára sokszor csak vágyunk. Nehezebb számunkra a dolgok nevének megtalálása, kimondása (még önmagunk előtt is), a konfrontáció, a határhúzás. 

S ugyanakkor lételemünk az odaadás, élet-adás, a konkrét személyekért, másokért való lét, ennek sugárzása, ereje és öröme. Imádságunk személyes, bensőséges, intim, érzékeny, empatikus, misztikus. Szeretjük és értjük a (szakrális) képeket, a szépséget, ez közvetlenül lendít Isten felé. 

Olyan Istent tapasztalunk meg, aki maga is gondoskodóan szeret, akihez bármivel bármikor lehet fordulni, aki nem idegenkedik semmi emberitől és aki mindig a javunkat akarja, személyválogatás nélkül. 

Nem a teljesítmény alapján ítél meg, sőt, nem is ítél, hanem irgalommal gyógyít és segít. Várja és kívánja a velünk való intenzív személyes kapcsolatot és bátorít, röptet, erőt ad. 

A bajban, betegségben, tragédiában éppúgy jelen van, mint a szépségben, jóságban, örömben. 

Bátorrá tesz minket, szorongókat és erőssé, hogy szembe tudjunk szállni a gonosz minden formájával s védjük a gyengét, a kicsit, a rászorulót.

Morzsa

  1. Duna-parti Iskola
  2. Keresztény Női Spiritualitás
  3. Női Bűnök, Női Erények

Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola

1052 Budapest, Piarista köz 1.
tel.: (+36 1) 486 4421
e-mail: dunapartiiskola@sapientia.hu

Lábléc gyors

  • Főiskolánkról
  • Események
  • Könyvtári esték

Lábléc

  • Képzéseink
  • Kiadványaink
  • Katalógusok
  • Adatbázisok
© 2020-2025 Sapientia