Leírás
A gazdaság akkor működik jól, ha a középpontjában nem a pénz, a profit áll, hanem az ember. Ha a gazdaság nem úgy tekint az emberre, mint munkaeszközre vagy fogyasztóra, hanem mint célra – ez az emberközpontú gazdaság, amely az Egyház társadalmi tanítására épül.
Ebben az olvasatban a gazdaság értelme az emberek boldogságának, kiteljesedésének elősegítése egyéni és közösségi szinten egyaránt, vagyis az ún. közjó. Ha a közjót akarjuk megvalósítani, akkor nem csak az anyagi javak mértékét kell figyelnünk (többek közt ezért problémás a GDP mint általános mutatószám alkalmazása), hanem olyan szférák állapotát is vizsgálnunk kell, mint a kultúra, oktatás, egészségügy, vallás.
Leírás
“A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely kielégíti a jelen generációk szükségleteit anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő generációk szükségleteinek kielégítését.”
Az ENSZ 2015-ben, egy három éves tárgyalási folyamat eredményeként 17 konkrét célkitűzést fogadott el a fenntarthatóság megvalósítása érdekében.
A pápai megnyilatkozásokban a kérdés számos helyen megjelenik VI. Pál, II. János Pál, XVI. Benedek és Ferenc pápa üzeneteiben is.
Az előadásban ezen kívül szó van még zöld energiáról, energiahatékonyságról, arról, hogy a teljes energiafelhasználás 45%-át az épületek energiafogyasztása teszi ki.
Leírás
A marketingnek nem csak üzleti, anyagi érdekeket (jólét), hanem társadalmi célokat is (jóllét) szolgálnia kell. Ennek megfelelően a marketing etikájának figyelembe kell vennie a tágabb környezeti hatásokat, a társadalom és a környezetvédelem szempontjait, a fenntarthatóságot és az igazságosságot.
A felelős marketing ezért nem abból indul ki, hogy mindent, minden áron, azonnal eladjon, hanem abból, hogy a társadalomnak hosszabb távon érje meg, ha értékesítenek.
A”zöld” vagy “fenntartható” címmel zajló marketing nem mindig őszinte, sok esetben nincs mögötte tényleges vállalati felelősségvállalás, csak “zöldre van festve”.
Vannak azonban jó példák is: megismerhetjük a Patagonia nevű szabadidős ruházatot gyártó cég jó gyakorlatát, illetve a Munch ételmentő applikációját.
Időpont
2022. november 24.
Előadó
Baritz Sarolta Laura
Nemes Csaba
Neulinger Ágnes