Ugrás a tartalomra
Duna-parti iskola a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola szellemi műhelye
  • 25 évesek vagyunk
    • Sapientia Nap 2024/2: A bölcsesség házat épít
  • A
  • A bor „ízei” a teológiában, filozófiában, életünkben
    • Sapientia Nap 2024/1
  • Gyermekvédelem
    • "Merjük észrevenni a bántalmazást"
    • Közös képzés indult a Pápai Gergely Egyetemmel
    • Van remény a kiskorúak elleni bántamazások megelőzésére
  • Hit, tudás, egyházi autoritás
  • Szentév 2025
    • A 2025-ös jubileumi év útra kelésre, zarándoklatra hív: tájékozódj a Szentév honlapján!
    • Szent Kapu
  • Szinódus
    • Konferencia a szinódusról - két magyar bíboros fővédnökségével
    • Szinódus 2023-2024
    • Miért fontos?
    • Zsinati alapok
    • Kontinentális találkozó
    • Sapientia-nap 2022
    • Hallgatóink munkáiból
    • A megkülönböztetésről
    • Ferenc pápa és Vatikán
    • Egyházmegyék
    • A német folyamat
  • Megkülönböztetés
    • Gondolatok a megkülönböztetésről és a spiritualitás elvesztéről
    • Eszköz és feladat
    • A megkülönböztetés története
    • Alapok
    • 11 lépés
    • Ferenc pápa katekézise a megkülönböztetésről
    • Személyesen
    • Közösségben
    • A jezsuiták nyomában
  • Liturgia
    • Az imádság helye (video)
    • Vágy a találkozásra
    • Sapientia Nap 2022/2
    • Liturgia online
  • Közösség és szervezet
    • A szupervizióról
    • Hangoló
    • Sapientia Nap 2023/1
    • Szupervizor képzés
  • Teremtésvédelem
    • Laudato Si' szemlélődő virrasztás: január 25.
    • Teremtettség, odafordulás és túllépés
  • Globális nevelési paktum
    • A. Sosa jezsuita genelális a Golobális Nevelési Paktumról
    • Handout iskoláknak
    • A nevelő falu szövetségre hív
    • "Egy gyermek neveléséhez egy egész falura van szükség"
    • Útmutató (Vademecum)
  • Keresztény gazdaság – KETEG
    • KETEG Események
    • Mi a KETEG?
    • Mit tanulunk a KETEG-en?
  • Keresztény férfi spiritualitás
    • A Szent László-legenda bölcsessége
    • Exodus – lelkigyakorlat férfiaknak
  • Keresztény női spiritualitás
    • A Szent László-legenda bölcsessége
    • A szavak jelentése - mit jelent ez?
    • Te, ilyen nincs is!
    • Alappillérek - az Elzárt Kert
    • Ember-képek, nő-képek - antropológiai megközelítésünk
    • Van-e: magyar keresztény női identitás?
    • A női személyiség kibontakozásának útja
    • Női minták, női archetípusok
    • Női bűnök, női erények
    • Keresztény ikonográfia - feltáruló tanítás
    • Nők egymásközt - a női közösség működése

Fő navigáció

  • Újdonságok
  • Rólunk
  • Szabadegyetem
  • Vigilia a Duna-partin
  • Vasárnapi elmélkedések
  • Napló
  • Kapcsolat

Keresés a honlapon

Globális nevelési paktum

  • A. Sosa jezsuita genelális a Golobális Nevelési Paktumról
  • Handout iskoláknak
  • A nevelő falu szövetségre hív
  • "Egy gyermek neveléséhez egy egész falura van szükség"
  • Útmutató (Vademecum)

Az oktatás nyit a spiritualitás felé

NEHÉZSÉGEK VAGY AKADÁLYOK

Fel kell ismernünk, hogy mindannyian emberek vagyunk, nemzetiségtől, kultúrától vagy vallástól függetlenül, akiket testvérekként egyesít ugyanaz a közös otthon, a Föld, ahogy Ferenc pápa emlékeztetett bennünket. Valóban fordulóponthoz érkeztünk. Ebben az értelemben arra vagyunk hivatottak, hogy közösen építsünk egy új kapcsolati hálót, amely saját kultúránk és egyidejűleg más kultúrák tiszteletén és megbecsülésén alapul. Ez egy olyan nevelési paktumra való felhívás, amelyben felkínáljuk az új generációknak a párbeszédre, a tiszteletteljes találkozásra, a megkülönböztetés képességére és az egymás közötti együttműködésre való nevelést. Ez hosszú út lesz, de sürgősen el kell kezdeni, és az oktatási intézményeknek kulcsszerepet kell játszaniuk ennek elérésében.

AZ OKTATÁS JAVÍTÁSA

Az oktatásnak is alkalmazkodnia kell az új időkhöz, sőt, ha úgy tetszik, újra ki kell találnia magát, hogy jelentősen hozzájárulhasson egy jobb jövőhöz, amely valóban egyetemes szolidaritást, a találkozás és a tisztelet kultúráját teremti meg. Egy olyan oktatáshoz, amely nyit a bensőségesség, a spiritualitás és az Istennel való találkozás felé. Ebben az értelemben újra kell definiálni az integrális oktatást a globális állampolgárságra való nevelés, a környezetvédelem és a világunk legkiszolgáltatottabbjaival való törődés szempontjából. Az oktatásnak segítenie kell a tanárokat, a családokat és a gyermekek és fiatalok új generációit abban, hogy kialakítsák a világ legkiszolgáltatottabbjaihoz való tartozás érzését.

INTEGRÁLIS NEVELÉS

Az integrális és minőségi oktatásnak ma olyannak kell lennie, amely túlmutat az akadémiai oktatáson, és amely segít a diákoknak, a pedagógusoknak és a családoknak abban, hogy egyetlen nagy család részeként tekintsenek magukra, ahol mindannyian felelősek vagyunk, és mindannyiunknak hozzá kell járulnunk a helyi, nemzeti és globális közjóhoz. Ez olyan oktatást feltételez, amely számos lehetőséget kínál a másokkal való találkozásra, nemcsak intellektuálisan, hanem ténylegesen, a szolgálat, a spiritualitás, a párbeszéd és annak felismerése révén, ami összeköt bennünket. A legtávolabbiak iránti felelősség megértésének útja a szomszédainkkal kezdődik, és különösen azokkal, akik a közösségeink peremén vannak és kirekesztést szenvednek. Csak így válhatunk mindannyian emberibbé és kísérhetjük el az új generációkat egy reményteljes jövő építésében.

FÉNYEK ÉS JELEK

Egy valódi globális oktatási szövetséghez nagylelkűségre van szükség minden szereplőtől: kormányoktól, civil társadalomtól, egyházaktól, civil szervezetektől és természetesen a családoktól, mint az oktatás első számú felelőseiktől. Olyan új gondolkodásmódot igényel, amely a szolgálatot, az egyetemes közjót, a közös otthonról való gondoskodást és az együttműködést hangsúlyozza. Ez megköveteli, hogy mi, pedagógusok is hajlandóak legyünk változni, másképp csinálni a dolgokat, bizonyos dolgokat elfelejteni és másokat megtanulni. A Ferenc pápa által annyira hangsúlyozott megkülönböztetés segíthet eldönteni, hogy mit engedjünk el, mit tartsunk meg és mit tanuljunk meg.

 

A Luces para el camino. Pacto Educativo Global. Hacia una educación de, con y para todos. Hacia una sociedad más fraterna, solidaria y sostenible (Juan Antonio Ojeda Ortiz, Manuel Jesús Ceballos García és Beatriz Ramírez Ramos, 2020) című dokumentumból 211-212.

Morzsa

  1. Duna-parti Iskola
  2. Globális Nevelési Paktum
  3. A. Sosa Jezsuita Genelális A Golobális Nevelési Paktumról

Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola

1052 Budapest, Piarista köz 1.
tel.: (+36 1) 486 4421
e-mail: dunapartiiskola@sapientia.hu

Lábléc gyors

  • Főiskolánkról
  • Események
  • Könyvtári esték

Lábléc

  • Képzéseink
  • Kiadványaink
  • Katalógusok
  • Adatbázisok
© 2020-2025 Sapientia